21. marraskuuta 2012

Musiikkia korville!

Tänään oli taas perus koulu päivä. Heti aamulla meidän opettaja alkoi puhumaan masennuksesta ja masennus lääkkeistä. Oli ihan mielenkiintoista kuunnella siellä tunneilla. Sit opettaja puhui psykoosista ja rauhottavista jne. Seuraava tunti oli matikan tunti ja koska suurin osa oli päässyt kokeesta läpi ja läsnäolo pakkoa ei ollut, saatiin mennä tietokone luokkaan tekee jotain omaa. Sillä välin nämä kolme tyttöä jotka eivät päässeet kokeesta läpi saivat uusia kokeen. Mutta eivät päässeet tästäkään läpi. Sit olikin mielenterveys tunti, sielläkin puhuttiin masennuksesta ja bipolaari häiriöistä. Ihan outoa, miten yhdessä päivässä voidaan puhua masennuksesta näinkin paljon. Itse olin onnellinen, sillä oli kiva että siitä puhuttiin ääneen. Masennus on kuitenkin sellainen sairaus josta ei puhuta. Ja ihmiset jotka ovat masentuneet eivät välttämättä uskalla puhua. Sen takia mä 2011 joulukuussa perustin tämän blogin, jotta saan puhua ja kertoa omia kokemuksia siitä. Mua ei haitannut jos joku sitä luki, mut mä en olis ikinä pystynyt puhumaan siitä ääneen. Mutta mä olen itse sitä mieltä että siitä pitää puhuu ja sen takia mä melkein esittelen itseni siten että "olen Blanche ja mulla on ollut masennus." No ei ehkä ihan noin, mut kyl mä aika avoimesti siitä puhun, just sen takia koska se on sairaus, vakava sairaus!

Koulun jälkeen menin poikani päiväkotiin laulamaan. vanhemmille oli järjestetty laulutuokio lasten kanssa. Kun itse työskentelen päiväkodissa, melkein kaikki lasten laulut olivat tuttuja. Laulutuokion jälkeen jäin keskustelemaan muiden lasten äitien kanssa ja sitten lähdimme kotiin pojan kanssa. Matkalla kotiin lauloimme opittuja lauluja, meillä oli todella kiva matka!

 
Ihahaa 



Popsi popsi porkkanaa 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti